ANG Odpowiedzialne Finanse z porównywarką hipoteczną dla deweloperów
Deweloperzy oraz pośrednicy nieruchomości współpracujący z Grupą ANG zyskują dla swoich klientów dynamiczne narzędzie porównujące oferty kredytów hipotecznych w 12 bankach. To kolejne wdrożenie w ramach Cyfrowego ANG.
Po kolejnym wzroście stóp procentowych, osoby zainteresowane zakupem nieruchomości chcą poznać oferty banków. Dlatego też ANG Odpowiedzialne Finanse wdrożyła nową porównywarkę kredytów hipotecznych dla klientów firm deweloperskich i agencji nieruchomości.
„Ci, którzy planują zakup nieruchomości na kredyt, już na etapie przeglądania stron deweloperów chcą wiedzieć, co jest w stanie zaproponować im bank. Zależy im na rozeznaniu się w sytuacji czy będzie ich stać na konkretne mieszkanie lub dom. To z jednej strony oznacza dokonanie wstępnej analizy wymaganego wkładu własnego. Z drugiej, chodzi o określenie możliwych kosztów dodatkowych czy szacunkowej raty, którą będzie trzeba zapłacić.” – Powiedziała Katarzyna Dmowska, wiceprezeska w Grupie ANG. „Potrzebę klientów zdiagnozowali nasi eksperci kredytowo-ubezpieczeniowi. Szybko odpowiedział na nią nasz wewnętrzny zespół IT. Przygotował porównywarkę kredytów hipotecznych dla klientów firm specjalizujących się w sprzedaży nieruchomości. To kolejny krok na drodze do rozwoju technologii w ramach Cyfrowego ANG”.
Porównywarka kredytowa szansą dla deweloperów?
Rosnące stopy procentowe w znaczący sposób mogą wpłynąć na spadek zainteresowania ofertą deweloperów. By temu zapobiec szukają oni rozwiązań, które przyciągną uwagę potencjalnego klienta. Jednym z nich bez wątpienia jest zapewnienie dostępu do produktów finansowych, takich jak kredyt hipoteczny.
„Budując porównywarkę kredytową dla klientów firm deweloperskich i pośredników nieruchomości postawiliśmy nie tylko na to, by była ona łatwa do wdrożenia, ale także funkcjonalna. Dzięki niej osoby zainteresowane kupnem mieszkania czy domu mają dostęp do pełnej oferty banków, z którymi współpracuje ANG Odpowiedzialne Finanse. W oparciu o wytyczne klienta w czasie rzeczywistym analizowanych jest kilkadziesiąt ofert. Klient sam może zmodyfikować założenia, np. zmieniając rodzaj oprocentowania ze stałego na zmienne i odwrotnie, ale nie tylko. Może sprawdzić, jak zmieniają się parametry kredytu. Np., gdy wprowadzi różne wysokości wkładu własnego. A to pozwala estymować wysokość przyszłej raty. Nie bez znaczenia jest również to, że poznaje koszty dodatkowe, które mogą stanowić element oferty kredytu hipotecznego w danym banku.” – Powiedział Paweł Krawczyński, menedżer projektów w Grupie ANG odpowiedzialny za wdrożenie narzędzia.
Cyfrowe ANG wspiera ekspertów finansowych
Budowanie i wdrażanie cyfrowych narzędzi, które składają się na Cyfrowe ANG nie byłoby możliwe, gdyby nie zaangażowanie dwóch grup. Pierwszą stanowią ekspertki i eksperci kredytowo-ubezpieczeniowi współpracujący z Grupą ANG. To oni otwarcie mówią o tym, jakich narzędzi potrzebują, by móc docierać do klientów w dynamicznie zmieniających się warunkach rynkowych. (Np. Covid-19, wzrost stóp procentowych). Drugą jest zespół IT, który ściśle z nimi współpracuje.
„W procesie tworzenia narzędzi do pracy, wdrażania automatyzacji czy budowania porównywarek kluczowy jest dialog i słuchanie potrzeb ich odbiorców. Jest to niezbędne, by wdrażane narzędzia były efektywne i realnie wspierały zadania, które wykonują nasi eksperci finansowi. Bez tego też nie jest możliwe, aby budowany przez nas CRM, który stanowi swoiste centrum zarządzania informacjami o klientach i ofertach, wyróżniał się na rynku.” – Powiedział Wojtek Kamiński, odpowiedzialny za technologie w Grupie ANG.”