Dobroczynność nowym trendem wśród pracodawców przed świętami?

NATALIA CIECIÓRA STYCZEŃ 2018

Według najnowszych badań Randstad 82 proc. pracodawców miało zdecydować się w 2017 roku na świąteczne inicjatywy dla swoich pracowników. Polskie firmy coraz chętniej także angażują się przed Świętami w różne akcje dobroczynne. Jedną z takich firm jest ANG Spółdzielnia, która w grudniu ur. roku przekazała na cele dobroczynne pieniądze, które miały zostać przeznaczone na organizację corocznej imprezy dla partnerów biznesowych i społecznych

W tegorocznej edycji badania „Plany Pracodawców” przeprowadzanego w 2017 roku przez firmę Randstad, 82 proc. pracodawców zadeklarowało, że zdecyduje się na świąteczne inicjatywy dla swoich pracowników. Nadal najpopularniejsze jest organizowanie spotkań przedświątecznych (40 proc.), na znaczeniu zyskują jednak bonusy pieniężne dla pracowników. Na okolicznościowe premie zdecydowało się, wg badania, 37 proc. ankietowanych przedsiębiorców. Wzrósł także odsetek firm, które chcą przed Świętami przeznaczyć pieniądze na akcje charytatywne i zaangażować w nie swoich pracowników (15 proc.)ANG Spółdzielnia postanowiła przez Świętami w inny sposób rozdysponować pieniądze.

– Święta Bożego Narodzenia, jak żaden inny czas naszego życia, naszych radości i smutków, naszych nadziei i rezygnacji, naszych sukcesów i porażek sprawia, że na chwilę się zatrzymujemy. Zatrzymujemy, by pomyśleć o sobie, o innych, o drugim człowieku, o drugim istnieniu. Przed minionymi Świętami postanowiliśmy zrobić przerwę w naszej zwyczajowej już tzw. Smoczej Imprezie, zabierając co prawda nam wszystkim przyjemność spotkania z naszymi przyjaciółmi, ale dając jednocześnie radość zrobienia czegoś fajnego dla tych z nas, których życie nie jest usłane różami – mówi Artur Nowak – Gocławski z ANG Spółdzielni.

Nie tylko akcja firmowa, ale i zaangażowanie partnerów

Równowartość corocznych, świątecznych wydatków związanych z organizacją imprezy, czyli kwotę 30.000 zł, ANG Spółdzielnia przeznaczyła w całości na pomoc innym. Jednocześnie, do akcji zachęciła gości, którzy mieli pojawić się na imprezie. Kwotę, która miała być przeznaczona na ich zabawę mogli dowolnie rozdysponować na trzy zaproponowane cele: Stowarzyszenie „mali bracia Ubogich”, Fundację Hospicjum Onkologiczne oraz Zwierzochron. Pamiątką uczestnictwa jest specjalnie zaprojektowany przez Ewelinę Skowrońską, unikalny plakat, który został wydrukowany tylko w takiej liczbie, jak liczna jest społeczność ludzi zaangażowanych w projekt.

– Zaangażowanie społeczne jest częścią naszej firmowej tożsamości. Uważamy, że mamy powinności wobec innych, szczególnie tych, którym jest źle. Inicjatywa zamiany prezentów na wsparcie tych z nas, którzy pomocy potrzebują spotkała się z dużą przychylnością naszych partnerów. Ogromną radość nam to sprawiło i upewniło nas, że warto tę inicjatywę kontynuować w 2018 roku. Będziemy o tym mówić w tym roku namawiając inne firmy do przyłączenia się do idei – dodaje Artur Nowak – Gocławski.